Proefles schaatsen voor de jeugd

De schaatsles voor de jeugd, vrijdag 2 maart op de ijsbaan bij de Tinteltent, is goed bezocht door ongeveer 30 kinderen

Oudejaarswedstrijd groot succes!

Het einde van het jaar betekent een nieuwe editie drempelwedstrijden. Met in totaal 91 kinderen en een hele hoop ouders hing er gezellige sfeer op de ijsbaan op de vroege morgen. IJVP was ook erg goed vertegenwoordigd met wel 17 jeugdschaatsers aan de start. De pupillen D tot F streden tegen elkaar voor de beste tijd op de 100 meter en voor de wat oudere pupillen in de categorie A, B en C kwam hier nog een 500 meter bij. Iedereen ging als een speer en alle schaatsers hebben hun persoonlijke records flink aangescherpt. Voor deze prachtige prestaties kregen alle schaatsers een lintje als herinnering en daarnaast werden er per categorie drie medailles uitgereikt voor de beste tijden. De IJVP is weer vier prijzen rijken geworden.

Jeugdkamp IJVP, DKIJV en DVIJC 18-20 maart

Vrijdag: In het weekend van 18 tot en met 20 maart waren DKIJV, IJVP en DVIJC op jeugdschaatskamp. Vrijdag gingen we om 18:00 uur met z’n allen in de bus. Toen we aankwamen in kamphuis w’tjewel in Eersel maakten we onze bedden op en gingen naar de grote zaal. Daar werd het thema bekend gemaakt. Popsterren. En ook werden daar groepjes gemaakt zoals: Bruno Mars, Justin Bieber, Taylor Swift en nog drie andere. Ondanks dat het allemaal kinderen waren van andere verenigingen konden we het heel goed met elkaar vinden Toen de groepjes bekend waren gingen we naar het bos om een reflectortocht te doen. Bij de reflectortocht moest je reflectoren volgen en werden er vragen aan je gesteld. Dit deed je natuurlijk in je eigen groepje. Toen we terug kwamen in het kamphuis gingen we naar de slaapzalen en gingen elkaar regenworm en Kees verhalen vertellen.

Uitslagen Clubkampioenschappen jeugd

Zaterdag zijn ook de clubkampioenschappen voor de jeugdschaatsers en specials verreden.

De jeugdschaatsers van 9 jaar en jonger schaatsen een 100 en 300 meter en de jeugdschaatsers van 10 jaar en ouder + de specials schaatste een 100 en 500 meter. Alle jeugdschaatsers hebben hun uiterste best gedaan zo snel mogelijk de finish te bereiken, voor sommige was het de eerste wedstrijd en zij hebben mooie tijden neergezet die ze wellicht volgend jaar kunnen verbeteren andere hebben de tijden van vorig jaar verbeterd. Vele PR’s dus!!

Nieuwe gediplomeerde trainers bij IJVP

Op 9 december kregen vijf trainers van IJVP hun diploma schaatstrainer niveau 1 overhandigd. Jerrie Suyker, Margot Smeulers, Menno Ammerlaan, Ellemijn Vernhout en Jordy Suyker hebben hun cursus met succes afgerond. Gefeliciteerd!