Inschrijving drempelwedstrijd

In voorjaarsvakantie, op zondagochtend 1 maart 2020 organiseren IJVP en YVZ de jaarlijkse drempelwedstrijd voor pupillen op de Uithof. Dit is de 3de wedstrijd van de pupillencompetitie voor pupillen die lid zijn van een schaatsvereniging in het Gewest Zuid-Holland. De startnummers kunnen worden opgehaald tot 6.45, de wedstrijd begint om 7.00 en is om 9.45 klaar. De prijsuitreiking is na afloop van de wedstrijd boven in het restaurant.

De wedstrijdjes zijn bedoeld om op een leuke manier kennis te maken met wedstrijden rijden. Daarom staan de wedstrijden van de pupillencompetitie niet meer open voor wedstrijdrijders in klasse 1 en 2 (gr.1).

Deze drempelwedstrijd is de laatste van de totaal drie wedstrijden in de pupillencompetitie. Samen met de andere twee wedstrijden, de Drempelwedstrijd en de Oudejaarswedstrijd wordt er een klassement gemaakt over deze drie wedstrijden.

Er zijn zes leeftijdscategorieën waarin wordt geschaatst, er wordt onderscheid gemaakt tussen jongens en meisjes. Dit zijn de afstanden die er gereden worden:

Leeftijd  Categorie  Geboren tussen Te rijden afstanden
tm 7 Pupillen F 1-7-2011 en later 100 - 100
8 Pupillen E 1-7-2010 30-6-2011 100 - 100
9 Pupillen D 1-7-2009 30-6-2010 100 - 300
10 Pupillen C 1-7-2008 30-6-2009 100 - 300
11 Pupillen B 1-7-2007 30-6-2008 300 - 500
12 Pupillen A 1-7-2006 30-6-2007 300 - 500

Inschrijven voor de Voorjaarswedstrijd kan op de website van IJVP vanaf woensdagavond 12 februari:

Vul hier het <INSCHRIJFFORMULIER> in. Meedoen kan alleen door vooraf in te schrijven. Er kan ingeschreven worden tot het maximale aantal deelnemers van 140 is bereikt. Daarna sta je reserve.

Jeugdcommissie